کد مطلب:300658 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:180

فاطمه سبب ادامه رسالت


رحم پاك و مطهر اوست كه می تواند منبع فیض و منشا نور باشد و یازده ذریه پاك كه نسلاً بعد نسل جانشینان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ادامه دهنده امر رسالت او هستند از آن پدید آید.

بی حساب نبود كه پیامبر خشم فاطمه را خشم خود معرفی


می كند و آزار و رضای او را آزار و رضای خود اعلام می دارد. او فرمود هر كه فاطمه را خوشحال كند مرا خوشحال كرده است. هر كه او را اذیت نماید مرا آزار داده است. و بعدها می بینیم كه این سخن الهی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چه نقش مثبتی را حتی در جنبه سیاسی ایفا كرد و فاطمه علیهاالسلام تا چه حد بدان احتیاج و از حق علی علیه السلام دفاع كرد.

آری او ادامه دهنده راه رسالت است. همراه علی و همگام با او تلاش می نماید تا امر اسلام را به پیش برد. شبها به عنوان یك صادق مصدق به همراه علی به در خانه اصحاب می رود و حجت را بر آنان تمام می نماید. به آنان تفهیم می نماید كه حق با علی ست و اگر امروزه آن را نمی پذیرند باید جوابگوی خدای باشند. می خواهد مردم بدانند كه با طرد علی چه خطایی را مرتكب می شوند و چه آینده نامطلوبی در انتظارشان است.

فاطمه علیهاالسلام ادامه دهنده راه رسالت است. شاهد و مؤید علی است. سخنش را تأیید می كند. دعوی او را به كرسی قبول می نشاند. و در این راه از ضربه ی در، از لطمه های وارد بر پیكر، از سقط جنین ابا ندارد. ضربات تازیانه خصم هم نمی تواند دست او را از دامان علی كوتاه كند. شهادت و مرگ در راه خدا هم نمی تواند او را از ادامه رسالت بازدارد.

او ادامه دهنده راه رسالت است زیرا به تربیت نسلی پرداخت كه هر كدام حافظ دین و مدافع شرف اسلامی بودند. آن یك با صلحش و این یك با خونش درخت اسلام را آبیاری كرد. زینبش رسالت كربلا را كه دنباله بعثت است ادامه می دهد و خواهرش كلثوم نیز با او همگام


و همراه است.

او ادامه دهنده راه رسالت است زیرا امامت كه دنباله رسالت است در نسل اوست و فردا كه مهدی علیه السلام بپا خیزد تا اسلام را رونق و حیات مجدد بخشد او هم از نسل زهرا و مدافع هدف زهراست.

این راه رسالت با چه برنامه ای، طرحی و نقشه ای پیاده شد و فرزندانش كه دنباله رو راه پیامبر و علی بودند چه ها كه ندیدند؟ از زندان، از شكنجه، از دربدری، از تبعید، از تیغ، از زهر، از دوری خاندان و فرزندان و...